Veelgestelde vragen

Bestelling


+Kan ik de samenstelling van een boeket vooraf bekijken?

U kiest de gewenste prijsklasse en kleur. Florissant garandeert u vervolgens een mooi en vers boeket in lijn met seizoenen en trends.

Elk type boeket heeft een minimum aantal stelen. Dit aantal wordt duidelijk vermeld en strikt gerespecteerd. Hiermee onderscheiden we ons van andere on-line aanbieders van boeketten.

De exacte samenstelling wordt pas één dag voor de verzending bepaald afhankelijk van het beschikbare aanbod. De getoonde foto's zijn dus indicatief, maar zeker ook representatief.

 

+Kan ik anoniem verzenden?

Ja. U kan een boodschap meesturen met de bloemen zonder deze te ondertekenen.

U kan ook kiezen voor een blanco wenskaartje zonder boodschap en zonder ondertekening.
De bestemmeling kan bij Florissant geen persoonlijke gegevens van de afzender opvragen.

+Krijg ik een bevestiging van mijn bestelling?

Ja. U ontvangt een bevestiging per e-mail onmiddellijk na verwerking van uw betaling. Enkel na ontvangst van deze e-mail hebben wij uw order correct geregistreerd en zal deze worden uitgevoerd.

Deze e-mail bevat ook een ordernummer. Gelieve dit steeds te vermelden bij eventuele latere contacten.
Ook de ontvangst van het boeket door de bestemmeling wordt per e-mail bevestigd op de dag van bezorging.

+Kan ik grote aantallen boeketten bestellen?

Ja. Vanaf 100 boeketten kunnen we een product op maat met een bijhorende offerte voorstellen.

Gebruik het contactformulier om uw vraag door te geven. Voorzie minstens enkele dagen om de nodige afspraken en regelingen te treffen.

Registratie


+Waarom kan registratie nuttig zijn?

Regelmatig terugkerende klanten die een factuur wensen, hoeven bij registratie slechts één maal hun factuurgegevens in te voeren.

Geregistreerde klanten kunnen een overzicht van eerdere aankopen bekijken.

Geregistreerde klanten ontvangen enkele malen per jaar per mail een interessante aanbieding.
Registratie is niet verplicht. Uw klantgegevens worden uitsluitend intern gebruikt.

Betaling


+Rekent Florissant bijkomende servicekosten?

Neen. U betaalt enkel de prijs van het gekozen boeket en de kosten van bezorging.

Verpakking, snijbloemenvoedsel, wenskaartje,… zijn in de prijs inbegrepen.

Geen onverwachte verrassingen dus bij het afrekenen.

+Is betaling via overschrijving of aankopen op rekening mogelijk?

Particuliere klanten kunnen de bestelling enkel afronden met een onmiddellijke betaling. Zonder betaling wordt uw order niet geregistreerd en ontvangt u geen bevestigingsmail.

 

Bedrijven met btw-nummer kunnen hun factuur betalen via overschrijving. De factuur wordt onmiddellijk verstuurd via e-mail.

 

Levering


+Alle nuttige informatie ivm. leverdagen, tijdstippen en kosten

In de kalender kan u een leverdag aanduiden in de huidige maand, en ook in de volgende twee maanden.

 

Mogelijke leverdagen en –tijdsblokken
Dinsdag t/m vrijdag:

8-11u, 9-12u, 10-13u, 11-14u, 12-15u, 13-16u, 14-17u, 15-18u of 18-22u
Zaterdag:

8-13u of 13-18u

 

Geen levering op zondag en maandag

Geen levering op een publieke feestdag of de dag volgend op een feestdag

 

Inbegrepen in onze dienstverlening
- Online opvolgen op dag van bezorging
- Melding vooraf van verwachte uur van bezorging via SMS

- Bevestiging van aflevering per e-mail na ontvangst door bestemmeling

 

Tarief
€ 9,95 per boeket
€ 4,95 per boeket vanaf 2e boeket indien zelfde leverdag en zelfde tijdstip op zelfde leveradres

+Waarom kan ik een bepaalde bezorgdatum niet selecteren?

Onze kalender bevat steeds de lopende maand en de daaropvolgende twee maanden. Mogelijke bezorgdata worden aangegeven in donkergroen.

Bezorgen op zondag, maandag, een publieke feestdag of de dag volgend op een publieke feestdag is momenteel niet mogelijk.
Op drukke bezorgdagen kan het ook dat onze beschikbare transportcapaciteit reeds volledig is gebruikt. Tijdig bestellen rond piekdagen [Valentijn, Moederdag, laatste dagen vóór Pasen en Kerstmis,…] is zeker aangeraden.

 

+Is de naam van een persoon steeds nodig als bestemmeling?

Ja. De koerier heeft steeds de handtekening van de opgegeven bestemmeling nodig.

Orders enkel op naam van een organisatie, een evenement of met opgave van slechts een adres kunnen niet worden uitgevoerd.

+Waarom vraagt Florissant een gsm-nummer?

Naar dit nummer wordt ongeveer één uur vóór de verwachte bezorging een sms-bericht verstuurd.

Dit vergemakkelijkt een vlotte aflevering.

Deze dienstverlening is optioneel en zonder bijkomende kosten. Het doorgeven van een gsm-nummer is niet verplicht, maar wel handig.

+Wat gebeurt er als de bestemmeling niet thuis is?

Het boeket wordt dan afgegeven bij een buur. Via een briefje in de brievenbus wordt aan de bestemmeling doorgegeven waar het boeket zich bevindt.
Is levering bij de buren niet mogelijk, dan wordt de eerste bezorging alvast via een briefje gemeld aan de bestemmeling. Er volgt spoedig daarna nog een tweede poging zonder bijkomende kosten.

+Is real time opvolging van de levering mogelijk?

Ja. Na bestelling ontvangt u een e-mail met bijhorende link. Hiermee kan u op de dag van levering de positie van de koerier opvolgen. Deze e-mail wordt verzonden naar hetzelfde e-mailadres als de eerdere orderbevestiging.

+Is levering in een rusthuis, ziekenhuis of hotel mogelijk?

Ja. De bezorging wordt gegarandeerd tot aan het onthaal of receptie.

Geef zo veel mogelijk nuttige leverinfo door bij het bestellen. Bvb. meisjesnaam van de bestemmeling, exacte adres, afdeling en kamernummer, telefoonnummer,...

+Kan een bevestigde order nog geannuleerd worden?

Ja. Dit kan via een bericht op het contactformulier tot 48 uren vóór de gevraagde levering. Er zijn geen bijkomende kosten.

+Wat indien de bestemmeling weigert het boeket in ontvangst te nemen?

Florissant neemt hiervoor geen verantwoordelijkheid. Dergelijke weigering leidt niet tot een terugbetaling.

+Wat indien bezorging onmogelijk is owv. een onvolledig of foutief leveradres?

De opdrachtgever is volledig verantwoordelijk voor het doorgeven van de juiste informatie. Het niet kunnen bezorgen van een boeket door onjuiste of onvolledige informatie valt buiten onze verantwoordelijkheid en geeft geen aanleiding tot terugbetaling.

+Is levering buiten de Benelux mogelijk?

Neen, momenteel niet. Aan de vaste leverprijs van € 9,95 bezorgt Florissant wel boeketten over de hele Benelux met uitzondering van de Waddeneilanden.

+Is een levering op dezelfde dag niet mogelijk?

Neen. Florissant kiest volledig voor eigen productie van alle boeketten. Dit garandeert een uniform product van optimale kwaliteit en versheid. Dit betekent – helaas – ook een wat langere levertermijn.

+Is levering op zondag of maandag niet mogelijk?

Neen, momenteel niet. Dit wordt misschien later wel haalbaar.

Contact


+Hoe kan ik Florissant bereiken?

Allereerst via het contactformulier.

Wij nemen daarna opnieuw contact op via e-mail of per telefoon.

Klacht


+Waar kan ik terecht met een opmerking of klacht?

Contacteer ons binnen 24 uur na bezorging via het contactformulier.

Geef een gedetailleerde beschrijving.

Neem zeker meteen ook al enkele duidelijke foto’s. In een volgende e-mail kunnen wij u vragen om deze door te sturen.

+Kan ik een boeket terugsturen?

Neen. Dit is voor verse producten met een beperkte levensduur niet mogelijk.

X

Onze website gebruikt cookies voor een optimale gebruikservaring.

Tijdens het surfen op het internet worden uw voorkeuren onthouden door middel van cookies. Cookies zijn kleine tekstbestanden die door een internetpagina op een pc, tablet of mobiele telefoon worden geplaatst.

De cookies zijn anoniem en niet verbonden aan uw profiel. Deze website maakt gebruik van cookies om uw gebruiksgemak te optimaliseren.

Sluit
De gegevens worden verwerkt...